שר החוץ בשומרון: "באחריותנו למנוע את הרצח הבא"

איתי גדסי No Comments on שר החוץ בשומרון: "באחריותנו למנוע את הרצח הבא"

שר החוץ אלי כהן סייר בצפון השומרון עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, במהלך הסיור נפגשו עם פצוע פיגוע הירי לפני שבועיים מנחם אורדמן. יוסי דגן: "מממשלה לאומית אנחנו מצפים למבצע צבאי"

צילום: רועי חדי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ אלי כהן קיים סיור וישיבת עבודה מקצועית יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, בנושא שיתוף פעולה בין מועצה אזורית שומרון למשרד החוץ, בישובי צפון השומרון, קיים סיור בטחוני, נפגש עם הנהגות הישובים יושבי ראש וועדי הישובים וחברי המליאה של ישובי צפון השומרון, שמע על הצרכים השונים, במסגרת זו נפגש עם פצוע הפיגוע סמוך לחרמש מנחם אורדמן, שהתרחש רק שבועיים לאחר הפיגוע בו נרצח מאיר תמרי הי"ד שנרצח באותו מקום בדיוק. פצוע הפיגוע סיפר לשר על הפיגוע והראה לשר את הפציעות מהן הוא סובל.

שר החוץ השר אלי כהן אמר: "הגעתי לשומרון להיפגש עם התושבים, לחזק אותם. בכל תפקיד שהייתי גם כשר הכלכלה, גם כשר המודיעין ובטח גם כשר החוץ פעלתי לחזק את ההתיישבות ועשינו הרבה דברים משמעותיים יחד.

"אתמול ביקרתי בעלי בתחנת הדלק ובחומוס אליהו, במקום בו היה אותו פיגוע נתעב, כדי להגיד בצורה מפורשת שאף אחד לא ינצח אותנו. התשובה שלנו כל מעשי הטרור זה לחזק את ההתיישבות, זה לבנות. אבל בצד השני אנחנו חייבים להבטיח את הביטחון. מתחילת השנה נרצחו 30 אזרחים ישראלים, שנרצחו אך ורק בגלל סיבה אחת שהם יהודים. 'הרשות הפלסטינית' זה המקום היחיד בעולם שנותן תמריץ לרצח אנשים בכלל, ובמקרה הזה לרצח יהודים, באף מקום אחר בעולם זה לא קורה. זהו המסר שאני מעביר היום בשיחות שיש לי עם שרי חוץ.

"ראינו פעולות יזומות משמעותיות מאוד של צה"ל של כוחות הביטחון מתחילת השנה, שהובילו לחיסול של 150 מחבלים שפלים. לא ירחק היום והשעה שאנחנו נצטרך לצאת לפעולה צבאית רחבה ומשמעותית למגר את כל קיני הטרור שיש כאן, שחלקם ממומנים גם על ידי החמאס, ואיראן תוך מטרה לבוא ולפגוע ביציבות האזורית.

"שמעתי בניחומי המשפחות, את המקרים הלא פשוטים שבהם איבדו את היקר להם מכל, ואנחנו חייבים למנוע את הרצח הבא, זה אחריות שלנו. שמעתי גם הערות וגם עצות חשובות מאנשים שגרים כאן אני גם אעלה אותם בקבינט הטרור. לא ינצח אותנו, אנחנו נמגר אותו. ונחזק את ההתיישבות".

ראש המועצה האזורית יוסי דגן הודה לשר על הביקור: "אנחנו כולנו שמחים מאוד בביקור של השר, זהו לא דבר טריוויאלי השותפות של השר, גם בשגרה וגם בחירום, וברור לנו שאתה מגיע לכאן עכשיו לחזק.

"אנחנו נמצאים בתחושה קשה מאוד. אנחנו מרגישים שהממשלה עושה דברים טובים מאוד, כולל בתחום ההתיישבות, אך בנושא הביטחון עדיין לא התקבל המענה הנדרש. מנהיגי היישוב הציגו את התחושות שלנו והן קשות. היו כאלה שחשבו שהטרור ייעצר כאן, אבל הוא לא נעצר כאן. אתמול כבר היו טילים, רקטה שגורה מכאן במטרה ליפול ברמון ובנס לא הגיעה לשם, אבל הבאה כן תגיע.

"אם אנחנו לא לא נתעשת ולא יהיה מבצע צבאי נחוש כאן בצפון השומרון, יהיה מושג חדש 'עוטף צפון השומרון'. זה בידינו, אפשר לעצור את זה. מממשלה לאומית אנחנו מצפים למבצע צבאי, מצפים להחזיר את המחסומים הביטחוניים, לא יכול להיות שיש כל כך הרבה נשק. אנו מבקשים שתעביר את הדברים גם בקבינט וגם בצורה רשמית לכל הממשלה, אתה יכול לעזור בזה וזה בידינו".



0 תגובות